БелГИЭ

+375 (17) 208-99-99 - ПРЫЁМНАЯ
+375 (17) 208-99-66 - ГАРАЧАЯ ЛІНІЯ, ТЭЛЕФОН ДАВЕРУ І ДАВЕДАЧНАЙ СЛУЖБ

Электронныя звароты

Электронныя звароты

аб парадку падачы і разгляду электронных зваротаў, выпадках пакідання зваротаў без разгляду па сутнасці, патрабаваннях, што прад'яўляюцца да электронных зваротаў

Электронныя звароты падаюцца ў рэспубліканскае унітарнае прадпрыемства па нагляду за электрасувяззю "БелГІЭ" (Дзяржаўная інспекцыя Рэспублікі Беларусь па электрасувязі Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь) з улікам яе кампетэнцыі наступнымі спосабамі: накіраванне на адрас электроннай пошты belgie@belgie.by і (або) размяшчэнне ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт.

Перад тым, як накіраваць электронны зварот, прапануем азнаёміцца з адказамі на часта задаюць пытанні. Магчыма Вы знойдзеце адказ на існуючае пытанне.


Для падачы электроннага звароту перайдзіце ў адпаведны раздзел:

Электронныя звароты грамадзян

Электронныя звароты юрыдычных асоб i індывідуальных прадпрымальнікаў

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей – Закон 2011 года) электронны зварот - зварот заяўніка, які паступіў на адрас электроннай пошты арганізацыі альбо размешчаны на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт (абзац восьмы артыкула 1). Пры гэтым да ліку такіх зваротаў, зыходзячы з прадпісанняў артыкула 2 Закона 2011 года, не адносяцца звароты, якія падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, а таксама іншых зваротаў, у дачыненні да якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак іх падачы і разгляду, у тым ліку звароты, якія складаюць перапіску дзяржаўных органаў пры выкананні імі функцый, ускладзеных на іх нарматыўнымі прававымі актамі.

Згодна з артыкулам 3 Закона 2011 года грамадзяне Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі (у незалежнасці ад грамадзянства), а таксама юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы электронных зваротаў. Пры гэтым у адпаведнасці з часткай другой пункта 1 артыкула 4 Закона 2011 года электронныя звароты ад імя недзеяздольных грамадзян падаюцца іх законнымі прадстаўнікамі. Юрыдычныя асобы рэалізуюць права на зварот праз свае органы або сваіх прадстаўнікоў. Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, прадстаўніцтвы замежных арганізацый, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі і міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь. Права на зварот рэалізуецца заяўнікамі добраахвотна.  Ажыццяўленне заяўнікамі іх права на зварот не павiнна парушаць правы, свабоды i (або) законныя інтарэсы іншых асоб.

Згодна з пунктам 2 артыкула 25 Закона 2011 года электронныя звароты павінны адпавядаць наступным патрабаванням:

1) звароты выкладаюцца толькі на беларускай або рускай мове;

2) звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

  назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

  прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго   месца жыхарства (месца знаходжання);

  выклад сутнасці звароту;

  адрас электроннай пошты заяўніка;

3) пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

  поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

  выклад сутнасці звароту;

  прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

  адрас электроннай пошты заяўніка.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Пры незахаванні названых патрабаванняў частак першай і другой пункта 2 артыкула 25 Закона 2011 года, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона 2011 года.

Абавязковаму прыёму і рэгістрацыі падлягаюць толькі звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым Законам 2011 года.

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб

У адпаведнасці з часткай першай пункта 1 артыкула 25 Закона 2011 года электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных дадзеным артыкулам.

Згодна з падпунктам 1.1 пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў" звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, а таксама юрыдычных асоб, незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных  або  якія ўваходзяць у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаным у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;

у іншых дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых органаў або арганізацый.

Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем тых, што змяшчаюцца ў звароце, заяўніку прапануецца звярнуцца з вусным ці пісьмовым зваротам.

Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах, за выключэннем выпадкаў, калі:

заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ або адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

у электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, на які па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

Адказы (паведамленні) на электронныя звароты, накіраваныя на адрас электроннай пошты заяўніка, павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1 артыкула 18 Закона 2011 года, а таксама ўтрымліваць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі альбо асобы, ўпаўнаважанай iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты.

У выпадку, калі электронныя звароты, які паступаюць, аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі альбо асобы, упаўнаважанай iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

Нагадваем, што ў адпаведнасці з часткай першай пункта 1 артыкула 25 Закона 2011 года электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных дадзеным артыкулам.

Пры гэтым згодна з пунктам 1 артыкула 15 Закона 2011 года пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1-6 артыкула 12 Закона 2011 года (у тым ліку, калі яны не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пра мову звароту, не ўтрымліваюць назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот, прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства, альбо не ўтрымліваюць сутнасці звароту);

звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены iншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку, калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці вырабляемых (рэалізуемых) імі тавараў, работ, паслуг;

прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесены ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Таксама пры незахаванні патрабаванняў частак першай і другой пункта 2 артыкула 25 Закона 2011 года, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона 2011 года.

Згодна з пунктам 4 артыкула 15 Закона 2011 года пры пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 гэтага артыкула, артыкулам 23, часткай другой пункта 1 артыкула 24 Закона 2011 года, заяўнік на працягу пяці рабочых дзён пiсьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона 2011 года, за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой пункта 1 артыкула 24 Закона 2011 года, заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Асабліва звяртаем увагу на тое, што ў адпаведнасці з артыкулам 19 Закона 2011 года:

1. Звароты разглядаюцца без спагнання платы.

2. Выдаткі, панесеныя арганізацыямі, індывідуальнымі прадпрымальнікамі ў сувязі з разглядам сістэматычна накіроўваемых (тры і больш разоў на працягу года) неабгрунтаваных зваротаў у адну і тую ж арганізацыю, да аднаго і таго ж індывідуальнага прадпрымальніка ад аднаго і таго ж заяўніка, а таксама зваротаў , якія ўтрымліваюць загадзя ілжывыя звесткі (сумы, якiя падлягаюць выплаце экспертам і іншым спецыялістам, якія прыцягваюцца да разгляду зваротаў, паштовыя выдаткі, выдаткі, звязаныя з выездам на месца разгляду звароту, і іншыя выдаткі, за выключэннем аплаты працоўнага часу работнікаў, якія разглядаюць звароты), могуць быць спагнаныя з заяўнікаў у судовым парадку ў адпаведнасці з заканадаўствам.

У гэтай сувязі, калі заяўнік жадае, каб яго зварот быў разгледжаны ва ўстаноўленым Законам парадку, ён павінен выканаць названыя патрабаванні Закона 2011 года.

Звяртаем увагу на тое, што ў адпаведнасці з артыкулам 23 Закона 2011 года ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яго месца знаходжання або названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб рыхтуемым, учыняемым або ўчыненым злачынстве.

Нагадваем аб неабходнасці прадастаўлення дакументаў і (або) звестак (дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументаў аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншых дакументаў і (або) звестак, неабходных для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах) у форме файлаў, якія прымацоўваюцца да электроннага звароту .

Дапушчальнымі фарматамі прымацаваных дакументаў і (або) звестак, указаных у абзацы чацвёртым часткі першай гэтага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца: Portable Document Format / A (PDF / A), Office Open XML (DOCX ), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

Заяўнік мае права на водгук электроннага звароту, на абскарджанне адказу на такі зварот або рашэнне аб пакіданні яго без разгляду па сутнасці.

Згодна з артыкулам 16 Закона 2011 года заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці.

У адпаведнасці з пунктам 3 артыкула 25 Закона 2011 года водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю (для РУП «БелДІЭ» - Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь: 220050, г.Мінск, пр-т Незалежнасці, 10. Рэжым працы: з 9.00 да 18.00, абедзенны перапынак з 13.00 да 14.00. Выхадныя дні: субота, нядзеля).

3. Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае змешчаныя ў ёй звесткі і пры наяўнасці падстаў для станоўчага вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці або выдае адпаведным арганізацыям, якія разглядалі зварот па сутнасці, абавязковае для выканання прадпісанне аб належным рашэнні гэтых пытанняў, пра што паведамляе заяўнiку. Арганізацыя, якая атрымала такое прадпісанне, павінна выканаць яго ў названы ў прадпісанні тэрмін, але не пазней за адзін месяц і на працягу трох рабочых дзён паведаміць пра гэта ў вышэйстаячую арганізацыю, а таксама накіраваць адказ заяўніку.

Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Адказ на скаргу ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны ў суд, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйстаячай арганізацыі.

Разгляд вышэйстаячай арганізацыяй скаргі па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку і тэрміны, устаноўленыя Законам 2011 года для разгляду зваротаў.

Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці арганізацыі, якая не мае вышэйстаячай арганізацыі, а таксама індывідуальнага прадпрымальніка могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Згодна з пунктам 7 артыкула 25 Закона 2011 года у выпадку, калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі альбо асобы, упаўнаважанай iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

Адказы на такія звароты размешчаны ў рубрыцы: Часта задаваемыя пытанні.

 

Беларуская

2-е Европейские Игры в Минске
2-е Европейские Игры в Минске